Förlåt Stina!

Ibland gör man fel. Detta gäller även för stora svenska spelbolag. Så skedde på upptaktsträffen där Stina Blackstenius blev Sara Blackstenius när oddsen för skytteligan i OBOS Damallsvenskan presenterades. Något som uppmärksammades av en svensk kvällstidning. Vi, Svenska Spel, ber om ursäkt för detta.

Med anledning av vårt misstag vill vi kompensera alla som heter Stina och Sara i Linköping med omnejd och bjuder på entrén till hemmapremiären på Linköpings Arena när Linköpings FC tar emot Växjö DFF. Vi vill fira Stina Blackstenius comeback i OBOS Damallsvenskan. Så om du heter Stina, Sara eller till och med Sara-Stina är du och en vän välkommen i kväll, vi står för entré-biljetten. Vi håller fortsatt Stina som favorit till att vinna skytteligan, oddsen var det inget fel på, och hoppas att så många Stina och Sara som möjligt får vara med och följa med på resan mot titeln som skytteligadrottning. Vi ses på Linköping Arena i kväll 19.00!

Erbjudandet gäller för alla som kan legitimera sig som Stina, Sara eller Sara-Stina vid entrén till Linköping Arena onsdagen den 17 april. Varje Stina, Sara eller Sara-Stina får även ta med sig en vän utan extra kostnad. Erbjudandet gäller för matchen mellan Linköpings FC – Växjö DFF.

Linköpings FC premiärspelar mot Växjö DFF som slutade på sjunde plats i Damallsvenskan 2018. Linköping slutade på femte plats, men är i år favoriter till att ta hem guldet sett till oddsen. Förutom Stina Blackstenius spelar landslagsstjärnorna Kosovare Asllani och Mimmi Larsson i Linköping, till sommaren återvänder Nilla Fischer till svensk fotboll när hon byter tyska Wolfsburg mot Linköping.

Här hittar du odds på matchen Linköping FC - Växjö DFF