Spelpaus Självtest Spelbudget Spelpaus 24 timmar

Förändring av kundvillkor från och med 12 april 2021

Från och med 12 april 2021 gäller uppdaterade villkor för dig som är kund hos Svenska Spel Sport & Casino. De viktigaste förändringarna har vi sammanfattat nedan och de nya kundvillkoren i sin helhet hittar du här.

De viktigaste förändringarna i Svenska Spel Sport & Casinos kundvillkor (gäller fr.o.m. 2021-04-12)

  • Inlämningsavgiften vid spel i butik på lördagar tas bort
  • Vi tydliggör när vi kan komma att ändra kundvillkoren samt när och hur du och övriga kunder ska informeras om kommande ändringar (1.4)
  • Kund som ej verifierat sina kontaktuppgifter (postadress, e-post eller sms) har vi rätt att spärra alternativt avsluta (1.5)
  • Vi tydliggör vilken information vi kan komma att kräva av dig som kund för att uppfylla våra åtagande enligt lag
  • Kund som frivilligt stängt av sig från spel har vi rätt att neka inloggning på spelkonto (2.7)
  • Vi tydliggör vilka avgifter som gäller vid andelsspel i butik (4.4.3)
  • Reklamationsperioden förlängs. Du ser även tydligare vem du kan vända dig till vid reklamationer och tvister (5.7.1, 5.7.2, 5.10)
  • Tydliggörande av vårt skadeståndsansvar gentemot kund vid eventuell skada orsakad av oss som spelbolag (5.8)

Frågor? Välkommen att kontakta kundservice!
Telefon: 0770 – 11 11 11 (alla dagar 07-01)
E-post: kundservice.sportochcasino@svenskaspel.se
Chatt: Klicka här för att starta en chatt