Förändring av kundvillkor från och med 12 april 2021
Från och med 12 april 2021 gäller uppdaterade villkor för dig som är kund hos Svenska Spel Sport & Casino. De viktigaste förändringarna har vi sammanfattat nedan och de nya kundvillkoren i sin helhet hittar du här.
De viktigaste förändringarna i Svenska Spel Sport & Casinos kundvillkor (gäller fr.o.m. 2021-04-12)
- Inlämningsavgiften vid spel i butik på lördagar tas bort
- Vi tydliggör när vi kan komma att ändra kundvillkoren samt när och hur du och övriga kunder ska informeras om kommande ändringar (1.4)
- Kund som ej verifierat sina kontaktuppgifter (postadress, e-post eller sms) har vi rätt att spärra alternativt avsluta (1.5)
- Vi tydliggör vilken information vi kan komma att kräva av dig som kund för att uppfylla våra åtagande enligt lag
- Kund som frivilligt stängt av sig från spel har vi rätt att neka inloggning på spelkonto (2.7)
- Vi tydliggör vilka avgifter som gäller vid andelsspel i butik (4.4.3)
- Reklamationsperioden förlängs. Du ser även tydligare vem du kan vända dig till vid reklamationer och tvister (5.7.1, 5.7.2, 5.10)
- Tydliggörande av vårt skadeståndsansvar gentemot kund vid eventuell skada orsakad av oss som spelbolag (5.8)
Frågor? Välkommen att kontakta kundservice!
Telefon: 0770 – 11 11 11 (alla dagar 07-01)
E-post: kundservice.sportochcasino@svenskaspel.se
Chatt: Klicka här för att starta en chatt